BBC Rides with Al Qaeda in Aleppo, Syria – Up-Date

BBC Rides with Al Qaeda in Aleppo, Syria

BBC Covers Up War Crimes – Misleads Over Syrian Security Operations.
by Tony Cartalucci
Update: Indeed BBC did not see “MIGs” bombing Aleppo, though it appears they weren’t even anti-tank SU-25′s but rather training aircraft. Aero L-39 Albatros are also not even “Russian-made” as the BBC claimed. The article below has been amended to reflect this information. Read here for more
July 25, 2012 – When big lies must be told, BBC is there. From Iraq to Afghanistan to Libya and now Syria, BBC has paved the way for Western disinformation meant to mange public perception around a war the public would otherwise never support or tolerate.
The BBC, caught on record producing entire “documentaries” on behalf of corporate-financier interests, has already been caught in immense lies regarding the NATO-fueled destabilization of Syria. This includes the disingenuous use of photos from Iraq, to depict a so-called “massacre” in the village of Houla, Syria. Now, as NATO’s Al Qaeda mercenaries operating under the banner of the so-called “Free Syrian Army” flow over the Turkish-Syrian border in an attempt to overrun the city of Aleppo, BBC is there, attempting to manipulate the public’s perception as the conflict unfolds.
BBC’s Ian Pannell admits he rode with a convoy of milatnt fighters into Aleppo at night. He claims many are desperate for the FSA to succeed, “clamoring for freedom denied by their president,” but concedes many others fear an “Islamic takeover” and sectarian “division and bloodshed.” The latter of course, is self-evident, while the former is the repeated, unfounded mantra of the Western media used to cover up the latter. Pannell poses amongst staged settings, claiming a single burning tire equates to a barricade set up by the militants (see more on the use of burning tires as propaganda here and here). He concedes that militants are taking to the rooftops with sniper rifles in the districts they claim they control – begging one to wonder where else terrorist snipers have been, and how many “sniper” deaths have been mistakenly blamed on the government.
Covering Up FSA War Crimes
Pannell then attempts to cover up serious war crimes committed by the FSA militants he is traveling with, claiming that men the FSA arbitrarily rounded up while “seeking revenge” were “suspected Shabiha,” harking back to Libya’s NATO-backed terrorist death squads rounding up and killing Libya’s black communities in orgies of sectarian genocide – which outlets like the BBC defended as simply rebels targeting “suspected African mercenaries.” Pannell papers over what he just reported with the unqualified claim that there is “little justice” on either side. What became of the FSA’s victims is not revealed.
Image: From BBC’s Ian Pannell – young men “suspected” of being “Shabiha” are rounded up as the FSA “seeks revenge.” BBC fails categorically to explain how NATO-backed terrorists can “liberate” a city that is admittedly pro-government – but it appears it will be done through terrorism, brutality, mass murder, and intimidation.

….
BBC reporter Ian Pannell’s failure to report on the war crimes he admitted witnessing, smacks of endorsement and complicity – an attempt to preserve the romanticism the West has desperately tried to associate with their FSA death squads. Pannell’s report also confirms earlier descriptions of widespread atrocities committed by the so-called “Free Syrian Army.”
In Libya, when the government of Muammar Qaddafi collapsed, and as Libyan terrorists overran the last of the nation’s security forces, entire cities of Libya’s blacks were overrun, their populations either mass-murdered, imprisoned, or forced to flee to refugee camps. These are people who had lived in Libya for generations. A similar fate awaits Syrians should NATO prevail.
BBC Confirms Syrian Army Use of Heavy Weapons ARE Proportional to FSA Threats
Pannell’s propaganda in Aleppo continues, where he admits FSA militants possess tanks they allegedly “captured” from the Syrian military, but then, showing video of what is either an anti-tank SU-25 aircraft or an Aero L-39 Albatros training jet, rolling in with machine guns, claims it marks a “dramatic escalation” and a sign of “desperation.”

Image: From BBC’s Ian Pannell -FSA tanks are positioned in or around Aleppo, according to BBC. The myth that NATO-backed militants are “lightly armed” is unraveling as they attempt to take on large cities flush with cameras and media from both sides. Eager propagandists attempting to portray victories have more than once shown “captured tanks” in the hands of militants. Heavy militant weapons beget heavy government weapons.

….
In reality the Syrian army is using force directly proportional to the threats NATO-backed militants have presented. Tanks and heavy weapons mounted on trucks, also featured in the BBC report, are legitimate targets for government heavy weapons. The precision an SU-25 lends the battlefield versus heavy artillery bombardments when neutralizing FSA heavy weapons is the only conceivable way to minimize civilian casualties.

Images: (Top) From BBC’s Ian Pannell – BBC and other Western media outlets have claimed “MIGs” are bombing Aleppo’s civilian populations. This all based on a single “tweet” made by BBC’s Ian Pannell. Pannell now reports this video depicts what he saw – which in reality is either an anti-tank SU-25 or Aero L-39 deploying machine guns, not bombs, versus what Pannell already admits are FSA heavy weapons, not civilian populations. (Bottom) Several orthographic views of the SU-25 and Aero L-39 for comparison.

….
And as the Western media is so found of reminding its viewers, Aleppo is decidedly pro-government, and pro-President Bashar al-Assad. Therefore to indiscriminately use disproportionate force serves no purpose for the Syrian government, who has gone through extraordinary lengths and placed its soldiers at great risk to minimize damage to the city and its inhabitants – a city and population that serves both an important role economically and culturally for all Syrian people.
Remember Fallujah, Iraq
A government is put in a difficult position when armed gangs enter a city “seeking revenge” as BBC’s Ian Pannell puts it, when these gangs have trucks mounted with heavy weapons as well as tanks in their possession. For the West, to berate the Syrian government and portray its security operations as unmitigated “brutality” is disingenuous at best, especially considering the militants are there solely because of years of financial, military, and political support from the US, Israel, and the Gulf State despots.
File:US Navy 041108-M-8205V-006 An air strike is called in on a suspected insurgent hideout at the edge of Fallujah, Iraq by U.S. Marines assigned K Company, 3rd Battalion, 5th Marine Regiment, 1st Marine Division, during the openin.jpg

Image: Western hypocrisy – Fallujah, Iraq in 2004 was bombarded by artillery and airstrikes for weeks leading up to the final invasion. When over 10,000 troops entered the city, they were accompanied by tanks, and supported by heavy artillery and airstrikes. When the West is subjugating others, heavy weapons seems acceptable – but not when another nation attempts to defend itself from admittedly Western-backed terrorists.

….
The West might want to also revisit the lessons it learned from flattening the Iraqi city of Fallujhah, twice. The US bombarded the city for weeks prior to its final invasion in 2004, where over 10,000 troops entered with heavy artillery and air support. Apparently it is acceptable for the West to subjugate others using such tactics, but nations are prohibited from using similar tactics to defend themselves. The Syrian uprising was a foreign-plot stretching back as far as 2007, foreign militants admittedly flowing over the border from across the Arab World, admittedly armed and funded by the US, Israel, Saudi Arabia, and Qatar.
The Battle of Fullujah is considered a notch in the belt of Western military prowess, while the West condemns Syria’s attempts to defend one of its most important cities from foreign-subversion and destruction. While NATO believes it can still win the geopolitical battle it is waging against the Syrian people, it has already long lost the battle for moral superiority.
BBC Deceitfully Posts Images from Iraq in Syria Massacre Report!
Houla horror: truth is elusive, lies are easier to spot.
Syd Walker SydWalker.info
May 27, 2012
..
Editor’s Note: Land Destroyer has independently confirmed this by searching and finding other news outlets that posted the original BBC story here and here
Update: May 28, 2012 - The London Telegraph has now confirmed, indeed BBC did use a photo of an Iraq massacre for their Houla, Syria coverage. The Telegraph quoted the photographer who took the original photo, Marco di Lauro, as saying, “someone is using someone else picture for propaganda on purpose.”

….
Over the last 24-hours there’s been a renewed media storm over Syria – prompted by a horrific story of atrocities in the town of Houla. Very gruesome images of dead children have been offered to the media, which has lapped them up and used them again and again on our screens and in our newspapers. The UN observers in Syria, so far, have declined to draw definite conclusions about who’s responsible for this terrible massacre. But unsurprisingly, western media has been less circumspect. There’s a deafening chorus of howls complaining ‘The World’ isn’t doing anything, while President Assad gets away with murdering his own people – again!

Image: Before and after BBC’s reckless/deceitful journalism. (click image to enlarge) Notice how the image on the left is “unverified” like most of what the Western media reports regarding Syria, and that this photo was supplied by “activists” who have been revealed as serial liars (see here & here). Visit Syd Walker’s blog to see the original screen grabs.

….
I’ve no doubt some of the Twitter users tweeting and re-tweeting this type of sentiment on the #Houla hashtag are genuine in their concern. Yet remarkably few people ever seem to pause and ask themselves the obvious question – why on earth would the Syrian Government want to kill Syrian children? And even if for some reason they did – why would they do so in a way more or less guaranteed to attract international condemnation and renewed calls for intervention? In other words, ‘cui bono‘? Who really benefits from this atrocity – and who doesn’t? Surely the insurgents and their foreign backers benefit.. and the Syrian Government most certainly does not! Given that recent bomb atrocities in Damascus have been blamed – almost universally – on extremist opponents of the Assad Government, isn’t it at least plausible they’re also behind this latest horror?
Yet just as mainstream media doesn’t want to give that line of inquiry much encouragement, major ‘human rights’ NGOs like Amnesty have also rushed to judgement. Their weekend tweeps have been hammering away, sneering at the Assad Government and spinning the incident as grounds for outside “intervention”… just like they did last year over Libya.  Every now again again the mass media is so dishonest it gets caught out. The BBC came a cropper only a few hours ago – but there’s been no acknowledgement and I suspect BBC staff would like their ‘mistake’ flushed rapidly down the Memory Hole. To make it a tad harder for them, this post tells the story for posterity. The information on which it’s based comes from a pro-Syrian tweeter called Hey Joud, whom I’ve found to be well informed and savvy. A few hours ago the BBC posted a story on its website (Middle East section) entitled Syria massacre in Houla condemned as outrage grows. The latest update is given as 04.40 GMT. It has some rather unremarkable graphics – a photo of a UN observer witnessing bodies in sheets and a map showing the location of Houla, near Homs. However, a friend of Joud’s was smart enough to take a screenshot of an earlier version of this story. Then he/she did some homework – and discovered the dramatic image which it featured prominently was in fact a photo from Iraq dating from several years ago (according to the associated image data, May 2003). It’s featured as image no 52 on this webpage. The accompanying text makes it clear the bodies had been removed from a mass grave.

Hey Joud tweeted about this discovery. That’s how I became aware of it:
By the time I went to check the same BBC’s story online for myself, the photo from Iraq was no longer there. At any rate, it doesn’t appear now on the equivalent BBC webpage, viewed from here in Australia. I’d guess the most likely explanation is that the original (highly deceptive) photo was taken from BBC archives, used in this article for its high dramatic impact – then quickly replaced when the BBC became aware someone had spotted the deception. If that’s not what actually happened, perhaps the BBC would care to correct me?
This is not the first time I’ve reported on image fakery with regard to Syria. The western media’s sustained attack on that beleaguered nation has now been underway for more than a year. A comprehensive account of all its deceptions and misreporting over that period would fill many volumes. No-one ever seems to be held accountable for the gross breaches of journalistic ethics that do come to light. Jobs in organisations like Reuters and the BBC must be relaxing. Unlike humble bloggers out here in the ‘real world’, these folk don’t need to bother about truth and accuracy. If they ever do get busted by a wary public, their butt is always well-protected.
George Orwell’s book 1984 is often viewed as a parody of totalitarian states such as Soviet Russia, even though the tale was actually set in England. I think there’s another possibility. In the early 1940s, Orwell spent a year devising war propaganda for the BBC. Working at the Beeb was probably all the inspiration he needed to write the most famous dystopia of his century..
Click some of the links above for further examples of the BBC deception. I’d rather read the Pravda.
..

  bbc

October 7, 2013

UPDATE II: BBC Rides with Al Qaeda in Aleppo, Syria: -

Ian Pannell - BBC BUSTED!!!

BBC Complaints PO Box 1922 Darlington DL3 0UR4 October 2013To Whom It May ConcernI wish to complain that the report purporting to show the aftermath of an alleged incendiary bomb attack in Aleppo, transmitted by the BBC on 29 August and published on the BBC news website here http://www.bbc.co.uk/news/world-23892594 contains a large degree of fabrication.I understand that the first thirty seconds of the report were filmed by an unnamed non-BBC party, and so presume that, as Panorama reporter Ian Pannell is visible between 1:44 and 1:46 (walking, at the left of the picture) and again at 2:18 beside Dr Rola, that the remainder of the report, from 0:30 onwards, was filmed by BBC cameraman Darren Conway. Please correct me if I am wrong and if any part of the footage beyond 0:30 was filmed by other BBC employees or non-BBC third parties.

The piece begins with Ian Pannell’s narration over a short piece of the non-BBC footage stating “an old blanket to cover a corpse”. However what is shown from 00:16 to 00:23 is a blanket being draped over a ledge.

At 2:08 in the report a man with a naked back and tattered blue shirt on his left shoulder is seen climbing down from a truck, as the voice of the British doctor (Dr Rola) is heard asking “more coming? More? More?”. The suggestion is that these are fresh casualties arriving at the “basic hospital”; however the same man with the tattered blue shirt had already been shown walking into the hospital, from 1:44 onwards. It is clear that the footage has been edited and the words of Dr Rola crafted to create the impression of a larger number of alleged victims than were in fact present.

The supposed eyewitness Mohammed Abdullatif, who speaks from 2:55, is plainly reading out a letter, drafted by a person or persons unknown, from a cue card; he commences with the words “Dear United Nations” and proceeds to stumble over unfamiliar text (“…you’re recalling peace – you’re calling for peace”). The obvious conclusion is that the spontaneity and passion are artificial.

In the section commencing immediately after Mr Abdullatif’s recitation, at 3:02, a number of alleged victims are shown, including the man seen twice earlier in the tattered blue shirt. This group is initially fairly static and quiet; then at 3.03 the man in the tattered blue shirt looks into the camera, and at 3.04, as he raises his left arm, the entire group suddenly begins to writhe and moan in unison. The adolescent in the white shirt, second from the right in the shot, rises to the floor with perfect ease and equanimity, and is clearly not in the least distress. The seemingly prostrate young man in red, third from the right, had previously had no difficulty climbing down from the back of the truck at 2:08. Viewed several times over, this obviously stage-managed sequence quickly becomes risible, and because the white cream on the skin of the alleged victims seen here is of a piece with that seen on other alleged victims throughout the report, the inescapable conclusion is that all of them are equally fake.

The text under the BBC online piece talks of “napalm-like burns”; Ian Pannell states “the injuries and debris suggests something like napalm or thermite” (1:52) and Dr Rola suggests (2:30) that the supposed injuries are the result of “maybe napalm, something similar to that”.

These statements betray at best a basic lack of journalistic acumen, and, in the case of Dr Rola, medical knowledge. The most cursory web research reveals the vast difference in severity between burns caused by napalm – which sticks to the skin and generates temperatures of 800 to 1,200 degrees Celsius – and the supposed injuries of the alleged victims in the Panorama footage.

Kim Phuc, a napalm bombing survivor known from a famous Vietnam War photograph has said “Napalm is the most terrible pain you can imagine” http://en.wikipedia.org/wiki/Napalm#Effects_on_people. It is entirely implausible to suggest that the relatively composed woman featured from 2:38 to 2:44, the shaking child Ahmed featured from 2:45 to 2:54 (who appears to nod as if in communication to someone off-screen at 2:46 before turning to speak to the camera), and the adolescent featured from 3:20 to 3:27 – who repeats, rather than “gasps” as your reporter would have it, the word for “water” – are suffering “the most terrible pain you can imagine”. Footage of genuine napalm victims would likely be far too horrific and distressing to broadcast and to describe the alleged injuries depicted in these scenes as “napalm-like” is an insult to those who have suffered the reality.

Other aspects of this story are extremely dubious.

Wikipedia states that “One firebomb released from a low-flying plane can damage an area of 2,500 square yards” http://en.wikipedia.org/wiki/Napalm#Effects_on_people.

In the footage of the Panorama crew’s visit to the site of the alleged incendiary bomb attack, commencing at around 00:30, a modestly sized crater surrounded by some charring to the immediate vicinity only is visible. The infant’s swing seen from 1:00 onwards, just yards away from the alleged impact crater, would surely have been incinerated in a firebombing attack, suggesting that it may have been placed at the scene after the event as “window dressing”.

The ages of many of the alleged victims in the footage seems at odds with the description of the site of the attack as a “playground”. The man in the tattered blue shirt featured heavily in the footage, the man on the stretcher from 2:00, the woman being carried on a stretcher at 2:27 and the woman featured from 2:38 are all adults. Nowhere in the report are any victims that would seem to fit the age range suggested by the infant’s swing and the small girl’s shoe shown seen at 1:11.

The Panorama team might also have speculated as to what kind of a “playground” possesses a swimming pool, visible from 0:33 onwards. “Courtyard” would perhaps be a more accurate and less emotive term to describe the scene of the incident.

The background and affiliations of the charity Hand in Hand for Syria and of Dr Rola are also worthy of scrutiny.

I can fully understand that a medic working in a violent and politically fraught situation may wish to conceal her identity altogether, however as Dr Rola is willing to appear on camera it seems oddly reticent for her to conceal her last name. Moreover, Dr Rola appeared on Newsnight on 30 August http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-23909554, as well as on other BBC output, expressing her disappointment at the UK parliament’s decision to reject possible military action against the Syrian government.

In addition to the very startling scenario of a medical doctor implicitly calling for military strikes which would inevitably lead to deaths and injuries, as this website puts it http://wikispooks.com/wiki/Dr_Rola “You do not volunteer to appear on the flag-ship BBC Politics TV program advocating for a military bombing campaign with any realistic expectation – let alone right – to remain anonymous”.

I do not accept all the assertions and suggestions of the Wikispooks page, for instance, while it seems clear that Dr Rola uses more than one surname (“Hallem” here http://atfal.co.uk/the-team.html and “Alkurdi” here http://www.ucl.ac.uk/anaesthesia/people/Alkurdi) I do not agree that the Dr Rola who appeared on Newsnight on 30 August is not the same woman who appears in the Panorama footage I am complaining about. I have also been unable to verify the site’s claims that the incident took place during Syrian school holidays, when there is no clear reason why children would be in a school playground, or that the Arabic language website that is linked to hosts a comment from a contributor, said to be from the vicinity of the attack, stating that the building in the report is in fact “a fairly standard construction villa with a swimming pool on the other side of the buttressed wall”.

However the site does make the indisputable point that the Hand in Hand for Syria logo http://www.handinhandforsyria.org.uk/index.php is clearly based on the flag of the Syrian opposition, specifically the Syrian National Coalition and the Free Syrian Army http://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_opposition. It is entirely negligent of the BBC to fail to inform its viewers of the crucial fact of this affiliation.

In short, I am shocked and astonished that the BBC should present as genuine such self-evidently falsified and stage-managed scenes, which would appear to have almost certainly been manufactured by parties with an interest in seeing western intervention in Syria on the side of opposition forces.

I trust you will seek a full explanation from Ian Pannell, Darren Conway and the Panorama editorial department as to how this patently fraudulent footage came to be presented as authentic.

I await your response to all the points I have raised above, which I shall be sharing widely, with great interest.

Yours sincerely

Robert

PS I have just seen the follow up piece by Ian Pannell “Syria: Agony of victims of ‘napalm-like’ school bombing” http://www.bbc.co.uk/news/world-24288698.

Some further points arise which I would ask you to please clarify:

• The words spoken by Dr Rola have been altered between the two reports.

In the original item http://www.bbc.co.uk/news/world-23892594 (from 2:18 to 2:32) Dr Rola’s words are:

“..It’s just absolute chaos and carnage here, erm we’ve had a massive influx of what looks like serious burns, er seems like it must be some sort of, I’m not really sure, maybe napalm, something similar to that..”

In the newer item, http://www.bbc.co.uk/news/world-24288698 (from 2:00 to 2:13) these have been changed to:

“..It’s just absolute chaos and carnage here, erm we’ve had a massive influx of what looks like serious burns, er seems like it must be some sort of chemical weapon, I’m not really sure..”

The audio in both of these segments is identical, with all the same inflections, up to the point “…must be some sort of..” after which the soundtrack in one or the other has been overdubbed. Please can you provide the name of the individual who carried this out, when it was done and to what purpose?

The two segments are shot from slightly different angles, and it is not immediately clear to me whether it is the same scene filmed from two different angles or whether they are two different “takes” filmed moments apart. If the former is the case, please can you provide the names of both camera people involved, and say whether they are both BBC employees; if the latter, please can you explain why a large part of the audio from one has been dubbed onto the other, and in at least one case subsequently interfered with?

• Ahmed Darwish (previously reported as being 15 years old, now 13, an understandable error), seems to have developed burns to his upper and lower lips (2:46) which were not in evidence in the original footage.

• The plea of the young girl Siham, featured in the text of the piece (“Please let it be over now”, she said. “We need to find a way out. We’ve had all we can take.”) seems remarkably politicised and reflective for someone of her age, alleged to be “suffering with 70% burns”.

• Dr Saleyha Ahsan, featured from 2:15 to 2:24, is a filmmaker with a military background:

http://oneworldaction.wordpress.com/100-unseen-powerful-women/arts-and-media/saleyha-ahsan/ http://knightayton.co.uk/female-presenters/saleyha-ahsan

Please can you confirm whether Dr Ahsan had any involvement in the making or editing of any of the footage in the two reports?

http://www.globalresearch.ca/bbc-media-fabrications-on-alleged-incendiary-bomb-attack-in-aleppo-syria/5353099

The British Broadcasting Corporation, or BBC, is founded in London during January of 1923. An act of Parliament allowed for the construction of several towers and other radio infrastructure across the country to help extended the reach of the BBC. A few towers and stations are built in Canada, Australia and New Zealand. While an expensive endeavour, it was surely going to help improve everyone’s lives.

A new radio tower in the United Kingdom, ready to broadcast the BBC.
Note: The BBC is a member of Chatham House [UK] which is associated with the Council on Foreign Relations and the [Continental] European Council on Foreign Relations (the Sauds/UAE/Big Oil….are partners). These institutions (and their think tanks) write the policies for governments and all those on their payroll are expected to market their plans: http://www.chathamhouse.org/membership/corporate/corporate-list
more info:
Peter Horrocks: BBC news director claimed £81 suit hire for Buckingham Palace reception
A senior BBC executive, Peter Horrocks, claimed £81 on his expenses for “specialist clothing” to attend an official event at Buckingham Palace. (his salary – over 200,000 pounds)
The BBC not only defended Peter but promoted him to Director of the BBC World Service conglomerate. heh A story I couldn’t resist!
BBC’s 2012/13 Annual Report its total income was £5,102.3 million,[71] which can be broken down as follows:
..
£3,656.2 million in licence fees collected from householders;
£1,101.2 million from the BBC’s Commercial Businesses;
£269.7 million from government grants, of which 264.7 million is from the Foreign and Commonwealth Office for the BBC World Service;
£75.2 million from other income, such as rental collections and royalties from overseas broadcasts of programming.
The BBC World Service gets a hefty chunk of change from the Foreign and Commonwealth Office – head of this office is William Hague – the guy whose running around marketing a Syrian War. The BBC touts their independence (independently propagandizing for big business under the guise of “educating the masses”) but an “unknown source leak” indicating William Hague is considering cutbacks…might encourage fauxtography and other fabricated deeds for those depending on a paycheck. From someone on the outside looking in, such as yours truly, it appears that the UK Foreign Service has the financial opportunity to run/manipulate the BBC World Service.
William Hague – member of The America APPG (full name All Party Parliamentary Group on America): – Receives £ 87,088 (for year 2003-2004) from HM Treasury:
BBC Thrust Chair  - Lord Chris Patten is a conservative peer [mediachecker->if you’ve got any sense don’t pay any attention to right and left BS …) and former governor of Hong Kong; he also happens to have 13 others jobs besides chief of the BBC.  These include an £80,000 year role as an advisor for oil company BP, and £40,000 a year from EDF Energy.  Some might well be surprised that the Chairman of the BBC Trust is receiving more pay from just these two advisory roles than the £110,000 a year he receives for his chairmanship of the BBC Trust.”
mediachecker-Chris Patten is also a member of the International Crisis Group (was a co-chair), a founding member of the European Council on Foreign Affairs, Trilateral Commission, Non-Executive Director – Lockheed Martin UK Holdings Limited.
 …
 The BBC was founded by six private companies (Big Six) in 1923, the major driver being General Electric (USA) -a  Rockefeller/JP Morgan’s company. The other major players were English/French subsidiaries – most of the original companies ended up in the big defense contracting industries, for example, Lockheed Martin UK Holdings Limited where Chris Patten is a non-Executive Director – Lockheed Martin/BAE merged w/ BAE. BAE was one of the original “Big Six” private companies via previous mergers).
BAE/Lockheed Martin:
History per wiki- “The privately owned BBC was the world’s first national broadcasting organisation.[13] It was founded on 18 October 1922 as the British Broadcasting Company Ltd[14] by the British General Post Office (GPO) (the GPO gave them the only licience ever given for this purpose)  and a group of six telecommunications companies—Marconi, Radio Communication Company, Metropolitan-Vickers (MetroVick), General Electric, Western Electric, and British Thomson-Houston (BTH)[15]—to broadcast experimental radio services. The first transmission was on 14 November of that year, from station 2LO, located at Marconi House, London. That year its founder John Reith[16] became its first general manager.[17]
Why was the BBC the only organization ever given a licence?
..
Rockefellers Finances in 1974: Hearings before the Committee on the Judiciary, House of Representatives, Ninety-Third Congress, Second Session, December 2, 1974, (Serial No. 45) pages 717-772]; but, somehow, the text itself was not reproduced in those archives. Here is a copy of that original report.
[e-version by C. Schwartz, January 2007.]
John Reith – BBC’s first General Manager (Rockefellers hired hand) was pro-Hitler and pro-Mussoleni:
RCA was founded as a subsidiary of General Electric by Owen D. Young:
Rockefeller’ Fiefdom - 
“Rockefeller’s business’ are usually housed in one of his buildings at Rockefeller Plaza (British Intelligence was housed there in the 1920′s) – the International Building North. This subsequently became the primary location of the U.S. operations of British Intelligence, British Security Coordination (BSC) during the War, with Room 3603 becoming the principal operations center for Allied intelligence, organized by William Stephenson, as well as the office of the future head of what was later to become the Central Intelligence Agency, Allen Welsh Dulles.” -
..
“”the International Building North – This subsequently became the primary location of the U.S. operations of British Intelligence, British Security Coordination (BSC) during the War, with Room 3603 becoming the principal operations center for Allied intelligence, organized by William Stephenson, as well as the office of the future head of what was later to become the Central Intelligence Agency, Allen Welsh Dulles.”
David Sarnoff (Rockefellers hired hand) became the general manager and eventually CEO of NBC TV - one of his son’s became CEO of East Coast NBC – another son became CEO of West Coast NBC (mediachecker-> the Syndicate own the networks):
David Sarnoff’s grandnephews wifeAnn Sarnoff is now General Manager of BBC World. (his grand-daughter Miranda Duncan was involved in investigations - Oil For Food heist).
Ann Sarnoff – COO BBC Worldwide America:
Miranda [Rockefeller] Duncan:
BBC admits to receiving millions of dollars in grants from the EU and Councils
BBC World Service to sign funding deal with US state department
Note: The Guardian and the BBC are Partners w/ UK Chatham House = US Council on Foreign Relations = EurCFR – the latter co-founded by Princess Mabel – Soros’ OPI agent or is it vice versa?
..
Don;t forget Ann Sarnoff is COO of BBC Worldwide America (not an coincidence – the mafia keep it in the family) – the connections with the Rockefellers/David Sarnoff/BBC/RCA/NBC/GE/British Intelligence/Chris Patten – International Crisis Group-Lockheed Martin/State Department…and soooooo many more connections…. The BBC boss’ are agents for the Financial Jihad – globalists - or one might say our real government – behind the curtain so to speak.
US and Europe tried to cover up data showing lack of global warming:
Human role in warming ‘more certain’ – UN climate chief
Global Cooling! Ice Cap grows by 60% in a year. BBC propaganda continues:
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s